Werk jij graag in een dynamische projectomgeving? En doe je dat graag binnen een team dat samen de schouders eronder zet? Werk jij graag in een flexibele organisatie, waarin volop ruimte is voor (door)ontwikkeling en waar collegialiteit hoog in het vaandel staat? Dan zoeken wij jou!

Locatie

Groningen

Aantal uur

36 - 36 uur per week

Salaris

€3874 - €5940

Interesse?

Momenteel kunnen er wat problemen ontstaan met het invullen van het online formulier. Onze excuses hiervoor. Mocht dit zo zijn, stuur dan een mail met je gegevens en je sollicitatie naar werven@noorderzijlvest.nl

Je kunt reageren tot 27-05-2024

Direct solliciteren

Wat ga je doen?

Ter versterking van het team Plannen en Projecten zijn wij op zoek naar een enthousiaste en deskundige technisch manager.

Binnen het waterschap wordt het regulier onderhoud van alle installaties verricht vanuit de afdelingen Technisch onderhoud en Beheer. Groot onderhoud wordt gebundeld en pakken we projectmatig aan, waarbij de afdeling Projecten hierin het voortouw neemt.

Het groot onderhoud van onze rioolwaterzuiveringen, riool- en oppervlakte gemalen staat de komende jaren op het programma waaronder de rioolwaterzuivering op Garmerwolde. Hiervoor wordt een gezamenlijk projectteam ingericht volgens het Integraal Project Managementmodel (IPM).
Hierin wordt nauw samengewerkt tussen de afdelingen Beheer, Technisch onderhoud en Projecten. We werken met de systematiek van System Engineering en een eisen-bibliotheek, welke tot stand is gekomen in nauwe samenwerking tussen bovengenoemde afdelingen.

Wat ga je doen?     

  • Als technisch manager ben je verantwoordelijk voor de technisch inhoudelijke inbreng: je verzorgt het ophalen van alle eisen die moeten worden gesteld en ben je verantwoordelijk voor de juiste ontwerpen en afwegingen daarin. In de uitvoeringsfase ben je verantwoordelijk voor de toetsing en uitvoering van alle ontwerpen.
  • Je levert de technische bijdrage aan de processen die vallen onder de verantwoordelijkheid van de contractmanager, omgevingsmanager en projectbeheersing.
  • Als technisch manager krijg je ook een rol als “projectleider-light”. Je gaat namelijk nauw samenwerken met de afdelingen Beheer en Technisch Onderhoud.
  • Onze planning laat zien dat er de komende jaren meer grote onderhouds- en investeringsprojecten op de rol staan. Na afronding van het groot onderhoud op Garmerwolde zal de technisch manager een rol vervullen in toekomstige projecten.

Functie-eisen

Als technisch manager zoek je actief de samenwerking op, neem je initiatief en voel je je verantwoordelijk. Je kan het project overzien en beschik je over flexibiliteit. Ook ben je inventief en innovatief. Je weegt verschillende opties af en komt tot een realistische beoordeling. Je kan je inleven in de wensen en belangen van de dagelijkse medewerkers van de afdelingen Beheer en Technisch Onderhoud. Je kunt zowel zelfstandig als in een team opereren.

Daarnaast beschik je over:

  • Je hebt HBO Civiele Techniek, WTB, Elektro, Operationele Techniek of vergelijkbaar.
  • Je hebt kennis en ervaring als technisch manager in vergelijkbare projecten.
  • Je hebt aantoonbare ervaring met onderhoud beheersystemen.
  • Je hebt kennis en ervaring met het aansturen van technisch onderzoek in vergelijkbare projecten.
  • Je hebt kennis van en ervaring met projectmatig werken in IPM-teams en projectleiding.
  • Je hebt kennis en ervaring met het vormgeven van technische aspecten van traditionele, innovatieve contracten en systeemgerichte contractbeheersing en System Engineering.
  • Je hebt affiniteit met rioolwaterzuiveringen.

Arbeidsvoorwaarden

  • Een baan in een maatschappelijke omgeving.
  • Een goede balans tussen werk en privé, bijvoorbeeld met onze thuiswerkmogelijkheden.
  • In eerste instantie een dienstverband voor bepaalde tijd (1 jaar). Bij gebleken geschiktheid zetten we je arbeidsovereenkomst graag om naar een dienstverband voor onbepaalde tijd.
  • Een goed salaris van minimaal €3.874,-- (schaal 10) en maximaal €5.940,-- (schaal 11) bruto per maand afhankelijk van je ervaring.
  • Boven op je brutosalaris ontvang je 21% IKB, dit kun je uit laten betalen of op een andere manier inzetten, bijvoorbeeld om extra verlof te kopen.
  • Een pensioenregeling bij het ABP-pensioenfonds.
  • Een eigen budget voor opleidingen en een vergoeding voor woon-werkverkeer en dienstreizen. 
  • De standplaats is Groningen. Ons kantoor is goed bereikbaar met de fiets, openbaar vervoer of met eigen auto.

Jouw toekomstige afdeling en organisatie

Met zo’n driehonderd medewerkers zijn wij een professioneel, slagvaardig en innovatief waterschap.
We zijn transparant, resultaatgericht en kostenefficiënt op een innovatieve, maatschappelijk verantwoorde en duurzame wijze, in samenwerking met onze partners. Wij willen zichtbaar zijn voor onze omgeving.  Als technisch manager werk je in het team Plannen en Projecten samen met ongeveer zestig collega’s: projectleiders, -managers, -medewerkers, en Integraal Projectmanagement-managers binnen de afdeling Plannen en Projecten.

Over Waterschap Noorderzijlvest

Waterschap Noorderzijlvest bevindt zich in een uniek gebied waarbij bodemdaling als gevolg van aardgaswinning en aardbevingen het waterbeheer aanzienlijk beïnvloeden. De gevolgen van deze ontwikkelingen als ook klimaatverandering hebben effect hebben op het (afval)watersysteem. Een stijgende zeespiegel, meer en langere perioden van hevige regen, afgewisseld met langdurige droogte, maar ook de opgaven op het vlak van duurzaamheid en nieuwe (probleem)stoffen: problemen die vragen om robuuste oplossingen. Wij willen dat ons (afval)watersysteem zo veel mogelijk natuurlijk functioneert en dat het voor de lange termijn klimaatbestendig, veerkrachtig en gezond is. Dit vraagt van ons passende en betaalbare maatregelen in een maatschappij die daarover mee wil praten en invloed op wil uitoefenen.

Om de uitdagingen van ons waterschap in goede banen te leiden, voeren we een organisatie optimalisatie door, zodat we beter in staat zijn om toekomstgericht en integraal te werken. We denken dat we hiermee een goede basis leggen om strategisch te denken, de plannen vervolgens te vertalen naar ons dagelijks werk en het werk zo efficiënt mogelijk uit te voeren. En dat wordt steeds belangrijker in een maatschappij die verandert en veel van ons vraagt.

Sollicitatieprocedure

Ben je enthousiast en beschik je over de gevraagde kwaliteiten? Dan ontvangen we graag je motivatie met cv uiterlijk 26 mei 2024 via de sollicitatieknop. De gesprekken vinden plaats op maandag 3 juni 2024.
 

  • Wil je meer weten? Neem dan contact op met Herman Posthumus, teammanager Plannen en Projecten, tel.nr. 06-22195603.
  • Als je bij ons komt werken, vragen we je een Verklaring omtrent Gedrag (VOG) in te leveren.

Vragen over de procedure van deze vacature?

Neem dan contact op met Eilana Maring, adviseur Werving en Selectie via 050 304 89 11 of werven@noorderzijlvest.nl.

Ben je enthousiast? Solliciteer direct!

Vul het sollicitatieformulier in en we nemen zo snel mogelijk contact met je op.

Het formulier wordt geladen.

Dynamische waterwereld

Ben je een denker of juist een doener? Wij maken graag kennis met je. Bij het waterschap is geen dag namelijk hetzelfde!

Ontdek de organisatie